LSDP frakcijos Širvintų rajono savivaldybės taryboje nariaiLSDP frakcijos Širvintų rajono savivaldybės taryboje nariai

ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS LSDP FRAKCIJA

_____________________________________________________________________________________________

Širvintų rajono savivaldybės tarybai                                                          2024-01-25      Nr. 1

Širvintų rajono savivaldybės merei

Širvintų rajono savivaldybės administracijos direktorei

PASIŪLYMAS DĖL ŠIRVINTŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2024 METŲ BIUDŽETO PROJEKTO

Mes, žemiau pasirašę Tarybos nariai, susipažinę su pateiktu pirminiu Savivaldybės 2024 metų biudžeto projektu, teikiame svarstymui šiuos pasiūlymus:

  1. Sumažinti 01 programos (Valdymo tobulinimo programa) 1.3.3.3. (funkcinės klasifikacijos kodas) Įvairios veiklos išlaidas nuo projekte numatytų 140 tūkst. eurų iki 20 tūkst. eurų.
  2. Atsisakyti 01 programos (Valdymo tobulinimo programa) 8.3.1.2. (funkcinės klasifikacijos kodas) Leidybos, informacijos teikimo išlaidų. (Projekte numatyta 38 tūkst. eurų).

Argumentuodami savo 1 siūlymą norime pabrėžti, kad neracionaliai didelis įvairios veiklos (1.3.3.3.) išlaidų finansavimas.  Jau ne kartą esame atkreipę dėmesį, kad šioms sritims yra skiriamos milžiniškos lėšos, o pradėję domėtis tų lėšų panaudojimu negauname pilnos informacijos, kur, kaip ir kam tos lėšos panaudojamos.

Argumentuodami savo 2 siūlymą norime atkrepti dėmesį, kad 2023 metais šiai programai (leidybos ir informacijos teikimo (8.3.1.2)) lėšų nebuvo skiriama. 2024 metais vyks treji rinkimai, todėl yra prielaidos manyti, kad toks didelis lėšų skyrimas galimai yra susijęs su ateinančiais rinkimais. Yra nuogastavimas, kad šios lėšos bus panaudotos vienos politinės jėgos reklamai ir agitacijai.

  1. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 4.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Smulkaus ir vidutinio verslo skatinimo išlaidas nuo dabar siūlomų 5 tūks. eurų iki 50 tūkst. eurų.

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipiame dėmesį į šiai sričiai siūlomų lėšų dydį. Mūsų rajone reikia skatinti verslumą, naujų darbo vietų kūrimą. Prašomos padidinti lėšos galėtų būti panaudojamos naujų įmonių ar filialų steigimui, darbo vietų kūrimui, verslo kūrimui ar plėtrai reikalingos techninės dokumentacijos parengimui, vietinių užimtumo iniciatyvų daliniam kompensavimui, verslo idėjoms.

  1. Padidinti 04 programos (Sveikatingumo programa) 7.4.1.2. (funkcinės klasifikacijos kodas) Ambulatorinių chirurginių paslaugų teikimo išlaidas nuo dabar siūlomų 50 tūkst. eurų iki 100 tūkst. eurų.

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipiame dėmesį į šiai sričiai siūlomų lėšų dydį. Prašomos padidinti lėšos galėtų padėti užtikrinti pilnavertišką ir kokybišką rajono gyventojų gaunamą medicininę pagalbą.

  1. 06 programos (Aplinkos apsaugos programa) 5.3.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Asbesto turinčių gaminių atliekų surinkimas, transportavimas ir pridavimas šalinimui (SB lėšos) skirti 63 tūkst. eurų (projekte šiam tikslui lėšų nenumatyta).

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipaime dėmesį, kad daug rajono gyventojų teiraujasi kada ir kaip bus (ar iš viso bus) surenkamos asbesto turinčios atliekos (šiferis). Gyventojai negauna jokios informacijos (arba ji yra neskelbiama), kai tokia programa yra vykdoma. Skirus lėšas turi būti užtikrintas ir platus programos viešinimas, kad visi rajono gyventojai turėtų galimybę teisingai ir saugiai pašalinti savo asbesto turinčias atliekas.

  1. Sumažinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Miesto tvarkymo darbų ir kapinių priežiūrai (iš 2022/2023 m. nepanaudotų lėšų) skirtas lėšas nuo 629 tūkstančių eurų iki 29 tūkstančių eurų.

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipiame dėmesį, kad rajono gyventojai piktinasi dėl kaimų ir miesto atskirties, motyvuodami, kad pastaraisiais metais didžioji dalis lėšų nukreipiama miestui, kai tuo tarpu kaimams skiriamų lėšų neužtenka net kasdienėms funkcijoms užtikrinti. Todėl manome, kad sumažinus lėšas miestui ir skyrus jas seniūnijoms, išsispręstų nemaža dalis jau įsisenėjusių jų problemų.Taip pat dalį šių lėšų skirti dar dviem jautrioms programoms.

  1. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Alionių seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 22,4 tūks. eurų iki 82,4 tūkst. eurų.
  2. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Čiobiškio seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 17,2 tūks. eurų iki 77,2 tūkst. eurų.
  3. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Gelvonų seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 9,2 tūks. eurų iki 69,2 tūkst. eurų.
  4. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Jauniūnų seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 16,1 tūks. eurų iki 76,1 tūkst. eurų.
  5. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Kernavės seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 16,3 tūks. eurų iki 76,3 tūkst. eurų.
  6. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Musninkų seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 7,5 tūks. eurų iki 67,5 tūkst. eurų.
  7. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Širvintų seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 13,6 tūks. eurų iki 73,6 tūkst. eurų.
  8. Padidinti 03 programos (Infrastruktūros ir verslo aplinkos tobulinimo programa) 5.1.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Zibalų seniūnijos tvarkymo darbams ir kapinių priežiūrai skiriamas išlaidas nuo dabar siūlomų 17,1 tūks. eurų iki 77,1 tūkst. eurų.

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipiame dėmesį, kad rajono gyventojai piktinasi dėl kaimų ir miesto atskirties, motyvuodami, kad pastaraisiais metais didžioji dalis lėšų nukreipiama miestui, kai tuo tarpu kaimams skiriamų lėšų neužtenka net kasdienėms funkcijoms užtikrinti. Todėl manome, kad sumažinus lėšas miestui ir skyrus jas seniūnijoms, išsispręstų nemaža dalis jau įsisenėjusių jų problemų.

  1. Padidinti 08 programos (Socialinės apsaugos plėtros, skurdo ir socialinės atskirties mažinimo programa) 10.6.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Kompensacijos gyventojams už pateiktą šiluminę energiją, karštą ir šaltą vandenį išlaidas nuo projekte numatytų 445 tūkst. eurų iki 545 tūkst. eurų.

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipiame dėmesį į vis didėjantį kiekį gyventojų, kurie susiduria su sunkumais apmokant pateiktas sąskaitas už šildymą, karštą ir šaltą vandenį. Nežiūrint į tai, šiais metais kompensacijos mažinamos 98,1 tūkst. eurų. Manome, kad tai yra socialiai neteisinga ir siūlome palikti tokias pačias sumas kompensacijoms.

  1. 08 programos (Socialinės apsaugos plėtros, skurdo ir socialinės atskirties mažinimo programa) 10.9.1.1. (funkcinės klasifikacijos kodas) Senjorų užimtumo veiklų rėmimui skirti 20 tūkst. eurų ((projekte šiam tikslui lėšų nenumatyta).

Argumentuodami šį pasiūlymą atkreipiame dėmesį į aktyvią mūsų rajono senjorų veiklą ir manome, kad būtų socialiai teisnga skatinti jų iniciatyvas bei didinti jų užimtumą.

2024 metų biudžete pasigendame asignavimų dalyvaujamajam biudžetui. Dalyvaujamasis biudžetas – tai būdas kartu su gyventojais spręsti viešųjų lėšų panaudojimo klausimus, kuomet gyventojai patys siūlo idėjas rajonui ir balsuodami renka labiausiai patikusias. Gyventojai patys nuspręs, ko reikia jų miestui ar gyvenvietei.

Taip pat siūlome numatyti finansavimą Širvintų rajono savivaldybės švietimo įstaigoms, vykdančioms ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, ir kompensuoti šiuo metu tėvams nustatyto mokesčio už vaikų ugdymą padidinimą. Taip prisidėtume prie Širvintų rajono šeimos stiprinimo prioritetų įgyvendinimo.

Tikimės, kad į šiuos pasiūlymus bus atsižvelgta ir biudžetas taps labiau socialiai orientuotu į rajono gyventojų poreikius bei lūkesčius.

Savivaldybės tarybos LSDP frakcijos nariai

Anna Kuznecovienė

Saulius Voveris